"Облечената Маха" №17991

Безплатна доставка
При поръчка на стойност над 99,99 лв
Нестандартни размери
Изработваме поръчки с нестандартни размери
Свържете се с нас
Код: 17991
Наличност: наличен
Автор: Франсиско де Гоя

От момента когато каратината е показана за първи път, критиците по онова време се стремят да докажат, че херцогинята на Алба е моделът в нея. По-конкретно френските автори - Луи Виардо и Чарлз Бауделайър - смятат, че образът е на аристократка, облечен като андалусийска Маха. Но по-следващи проучвания разкриват неточности в роклята, които нямат нищо общо с известното андалусийско облекло, дори това на махите. Подобно на "Голата Маха", тази облечена жена е облегната на диван, ръцете й са зад главата и погледа към наблюдателя. Макар да е наречена маха, тя не носи характерното облекло на жените от тази плебейска класа, която Гоя често е рисувал. Тя не е в традиционен, пищен стил, косата не е оформена в традиционна прическа: тя не носи нито мрежа за коса, нито мантила. Тялото й е облечено в бяла рокля, привързана в кръста с широка панделка. Малкото яке, което носи, не е характерният jubon. Това е съвсем различна дреха. Обувките и краката са в поза, по-подходящи за дама, а не за маха. Махите са предпочитали обувките с квадратна форма отпред и със сребърни катарами. Предвид тези несъответствия, заслужава да се отбележи, че критиците на картината не виждат в модела маха изобщо, а по-скоро "Облечена Венера" ​​или "Циганска".

В крайна сметка, скандалът с нарисуваната от художника гола жена продължава чак до двадесети век. И то най-вече, защото дълго и погрешно са предполагали, че изписаната красавица е херцогиня де Алба и че Гоя е искал да разкрие пред целия свят, че тя е негова. Според историците на изобразителното изкуство, легендата явно е породена от факта, че дамата е купила от художника "Голата Маха" и "Облечената Маха", за да отклони погледа на Инквизицията от тях.

По времето на Гоя все още е в сила декретът, който наказва с глоба и изгнание всеки художник, който рисува голи тела. Изкуствоведите изтъкват, че това е жена от народа, с която творецът не е изпитвал никакво стеснение. Легендата разказва, че когато маестрото приемал в ателието си де Алба и си позволявал волности, той винаги закривал с покривало статуята на Богородица дел Пилар. Връзката между Франсиско и красавицата постепенно изтънява, но и двамата запазват взаимните си чувства на обич и уважение.

Репродукцията представлява висококачествен печат, върху италианска канаваца с еко мастила. Платното е каширано върху твъд гръб, аранжирано и рамкирано с луксозна рамка.
« назад


„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването на нашите услуги Вие приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече
Разбрах